Голосування завершилося. Дякуємо за вашу участь!

Всього 551 голосів
0

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

Сприяння ментальному та фізичному здоров’ю школярів.

Проєкт передбачає вирішення проблеми організації шкільних перерв для учнів 12-ти класів початкової ланки ЗОШ №3. Цього можна досягти шляхом встановлення обладнання, яке сприятиме якісному проведенню динамічних спортивно-ігрових розваг на перервах. Це буде сприяти зняттю втоми, перезавантаженню, покращенню розумової та фізичної діяльності школярів початкових класів.

Актуальність проєкту «Динамічна перерва» в необхідності забезпечити школярів початкової ланки спортивно-ігровим навантаженням під час перерв в школі. Адже є численні дослідження, що фізична активність сприяє розвитку розумових та когнітивних здібностей, покращенню міжособистісних відносин між дітьми.

Спостерігаючи на перервах за поведінкою дітей, особливо початкової ланки, вчителі прийшли до висновку, що більша кількість учнів надають перевагу пасивному відпочинку, як наслідок зниження рухливості; погіршення здоров’я; труднощі в навчанні.

Динамічні перерви мають проводитися і за рекомендаціями Нової української школи. Проте є ряд проблемних моментів:

  • замала площа шкільних кабінетів не дозволяє облаштувати спортивно-ігрову зону в класах чи навіть повноцінно змінювати діяльність під час уроків;
  • перенавантаження кількості учнів в класах – в кожному з 12 класів початкової ланки ЗОШ №3 м.Краматорськ навчаються 25-33 школярів;
  • в школі відсутнє обладнання для організації динамічних перерв;
  • під час перерви на поверсі одночасно можуть знаходитися до 150-ти учнів. За відсутності організації перерви діти починають хаотично бігати, що може призводити до травматизму;
  • найголовніше, існує значне психоемоційне навантаження на дітей, що негативно впливає на їх фізичне, психічне здоров’я та успішність в школі.

Вирішенням цієї проблеми бачимо використання площі шкільних коридорів. В ЗОШ №3 м.Краматорська є така можливість, тому що кабінети початкової ланки розташовані окремо на двох поверхах школи. І облаштування зон для спортивно-ігрових перерв може вирішити озвучені проблеми.

В рамках проєкту планується облаштування спортивно-ігрових зон на двох поверхах для динамічного відпочинку дітей – встановлення спортивно-ігрового обладнання та м’яких модульних конструкцій. Все обладнання переносне та виготовлене з матеріалів, які легко піддаються миттю та дезінфекції (всі матеріали мають  гігієнічні сертифікати).

Також в рамках проєкту «Динамічна перерва» буде проведено медіакампанію: 7 відеороликів та інформаційних матеріалів стосовно просування проєкту, а також необхідності та важливості запровадження динамічних перерв. Задля цього буде залучений тренерка ГО «Центр КІВІ», яка покаже прості фізичні вправи для школярів. Ці відеоролики з доступними для виконання в навчальному закладі вправами дозволять провести корисну та динамічну перерву.

ПЕРСПЕКТИВИ

Рухова активність – необхідна умова нормального розвитку та функціонування організму, що є не просто корисною, а життєво необхідною. Без достатньої кількості руху організм поступово втрачає життєві сили, стає чутливим до негативного впливу зовнішніх несприятливих чинників. Проведення динамічних перерв – це ефективний спосіб підтримання працездатності учнів, оскільки під час їхнього проведення забезпечується відпочинок центральної нервової системи, нейтралізується негативний вплив на дитячий організм довготривалого сидіння за партою.

Організовуючи динамічні перерви, матимемо поруч здорових і щасливих дітей: гармонійно розвинених, працездатних, самостійних, спроможних здолати будь-які труднощі.

Обладнання для організації динамічних перерв для учнів початкових класів буде поставлено на баланс ЗОШ №3, буде проводитися регулярна дезінфекція обладнання. Окрім того, можна досягти наступних цілей:

  1. Розповсюдження ідеї створення простору для активного відпочинкуучнів на перервах.
  2. Використання обладнання для проведення ранкових зустрічей, ранкового кола.
  3. Використання обладнання для проведення спортивних естафет науроках фізичної культури.
  4. Використання обладнання для проведення інтелектуальних занять.
  5. Використання обладнання для роботи з групою подовженого дня.
  6. Використання обладнання для позашкільної роботи.
  7. Онлайн заняття з використанням обладнання.
  8. Запис відеороликів з методичними рекомендаціями та практичнимизаняттями щодо використання обладнання.

У випадку успішного впровадження проєкту «Динамічна перерва» в ЗОШ №3, подібна ініціатива може бути впроваджена в інших освітніх закладах міста.